Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


LARA CROFT A VILÁG ELLEN!

2008.01.31
A Level 21 skandináv videojáték-magazin interjút készített a Crystal Dynamics-szal a Tomb Raider: Underworld-ről, illetve a srácoknak egy demót is volt szerencséjük kipróbálni – lássuk a lényeget! AZ ÚJ LARA CROFT Lara Croft vérszomjasnak tűnik. Résnyire szűkült szemmel ráncolja homlokát, és felindultságában még az álla is reszket. Rohamra indul, két nagy lépés után két szaltó következik, melyek közben hősnőnk előhúzza pisztolyait és két másodperc alatt ötször süti el őket. Haldokló állat fekszik a lábai előtt; láthatóan nem sikerült időben elkapnia áldozatát. Az új Lara megőrizte a Legendből örökölt, naturalisztikus gyönyörű fizikumát, de megjelenése sötétebbé vált. A szeme feketével van kihúzva, tekintet tüzes és az Angel of Darkness Larájára emlékeztet. Eme sötétebb megjelenés okát meg fogjuk érteni, amint meglátjuk a történetben bekövetkezett nagy fordulatot. Larával valami tragikus fog történni, és a fejlesztők ezt a megjelenésében is érzékeltetni szeretnék. Az Underworldben hősnőnkön csorognak a vízcseppek a vízből való kimászás után, amikor pedig egy sziklán mászik, a por megtelepszik a bőrén, a ruháin és a bakancsán. Habár ezek a dolgok csupán a következő generációs fejlesztés velejárói, nagyban hozzájárulnak az atmoszférához és jóval realisztikusabb érzetet teremtenek. A FEJLESZTÉS A RÉSZLETEKRE FÓKUSZÁL A csapat célja minden egyes részlet alapos kidolgozása. A fejlesztés során mindig szem előtt tartják ezt a kérdést: „Lara most mit csinálna?” A Tomb Raider rajongóinak már van elképzelésük arról, hogyan egyensúlyoz Lara egy rúdon haladva. Ám ennek során semmi nincs a kezében. Nos, miért ne kapja elő a pisztolyait és harcoljon? A Crystal igyekszik eltávolítani a régebbi játékok által felállított korlátokat. Lara most már szinte bármit meg tud csinálni, amit elvárunk tőle! Két perc múlva Larát két hatalmas párduc támadja meg. Hősnőnk ugrál, pördül és mindent elkövet, ami erejéből telik, hogy megölje a két nagymacskát. Halálosan veszélyes balerinaként szökdelve lő a két állatra a kettős célzás használatával. A levegőben lebegő, hatalmas, automata célkeresztek ugyan rontják az összképet és a csata életszerűségét, de Lara mozgása továbbra is nagyon tetszetős. Sok más fejlesztőhöz hasonlóan a Crystal Dynamics is a „motion capturing” technológiát használja, melynek hála Lara mozgása szemet gyönyörködtetően folyamatos és realisztikus. Nem az az elsődleges cél, hogy a dolgok életszerűbbnek és atmoszférikusabbnak nézzenek ki, hanem az érzelmeken és az átélésen van a hangsúly. TE INDULSZ A VILÁG ELLEN! A Tomb Raider játékok mindig is a felfedezésről szóltak, és ez a TRU esetében sincs másképp. A Crystal azt szeretné, hogy úgy érezzük, először járunk ezeken az érintetlen helyeken. A szitáló eső nemcsak a hangulathoz tesz hozzá, de a játékmenetre is kihat, például Lara megcsúszik egy peremre való felmászás közben. Lara lassan óvakodik ki a dzsungelből, amikor meglátja a HATALMAS maja templomot. Esik az eső, villámok világítják meg az eget, illetve a feliratokat a templom falain. Egy hatalmas terület látszik a templom mögött, ahol a maják valamilyen erőszakos és kegyetlen labdajátékot játszottak. A közepén az esővíz egy gödörben gyűlik össze. Lara a lyuk törékenynek tűnő felszínére lép, de rájön, hogy valami nehézre van szüksége az áttöréséhez. Egy hatalmas kő látható a magasban, ám gyakorlatilag lehetetlen lehozni. A TRU újabb hozománya a fejlettebb mágneshorog, ami bármilyen anyaghoz képes csatlakozni. A csapat keményen dolgozott, hogy minden területet a lehető leginteraktívabbá tegyen. Lara a mágneshorog segítségével lerántja a hatalmas követ, mire az áttöri a lyukat. Hősnőnk elkezd lemászni az Alvilágba, mely művelet során bármely kiálló dekorációt használhat (csak néhány látható közülük.) A mászás során prezentált mozgása a Level 21 srácai szerint az Assassin’s Creed főhőse, Altair mozgására emlékeztet. A végén Lara leugrik a falról. Az Underworld A mászás után Lara hirtelen rábukkan az általa keresett arany koponyára. Újból kimászik és a templomromokon keresztül a dzsungelbe veszi sebes lépteit – érzékelhetően a demo vége felé közeledünk. És ez az a pont, ahol a Crystal Dynamics igazán megmutathatja, miért van itt Lara. Főhősnőnk megfordul, szembe találja magát egy elképesztően nagy nyílt tereppel, melyet kőoszlopok és oltárok szegélyeznek. Az egyikre felmászik, majd körkörösen lebírja mindegyiket, a legmagasabb pontról pedig egy ősi naptárra pillant. A maják, beleértve a naptárat is, rengeteg mindent feltaláltak, de egy maja-év 360 napból állt. Ezen napokon felül 5 nap szenteltetik a halottaknak, mely időtartam alatt a halál királyságának kapui kitárulnak, s az emberek ki és bejárkálhatnak. A naptárt vizsgálgatva Lara lábai alatt egyszer csak megmozdul a föld, a középen található hatalmas kőszobor forogni kezd, a növényzet pedig megsemmisül. Lara alatt, aki egy magas oltáron szemlélődik, megnyílik az alvilágba vezető lépcsősor, ahol lepillantva felméri, hogy egy ekkora ugrás valószínűleg halálos kimenetelű lenne. Egyszer csak ketyegést hall, megindult a visszaszámlálás – nincs idő sokat vakaródzni. Hátra arc, irány a dzsungelben hagyott futurisztikus küllemű motorbicaj. A kőszobor forog tovább, a nyílás hamarosan bezárul. Lara felpattan a járműre és célba veszi a nyílást, melyen az utolsó pillanatban, a nyílás szélében kapaszkodva átcsúszik, majd lezuhan az alvilágba, s a kapu bezárul. A Tomb Raider Legen a franchise újjáélesztésén túl egy hatalmas siker is volt egyben, Toby Gard pedig Lara új külleméért rengeteg elismerést kapott. Még mindig a csapat tagja? - Igen, még mindig a team tagja, de már nem folyik bele úgy a játék készítésébe, mint a Legend-be, majd az Anniversary-ba. Ő a TRU cutscene-ek rendezője, s egyben a történet egyes részeinek kidolgozója is. 2007. év a kalandzsáner tekintetében egy elképesztő év lett. Az Assassins Creed és az Uncharted remek játékok voltak, melyek mély nyomot hagytak a rajongókban. Mit gondoltok e két új versenyzőről? - A plagizálás a bók egyik legkézzelfoghatóbb formája, nem igaz? He-he, oké, csak vicceltünk, örülünk, hogy a hasonló stílusú játékok egyre népszerűbbek. Mindamellett megjegyezzük, hogy az Uncharted nagyon különbözik a Tomb Raidertől. Ez a típus inkább afféle akciójáték képregényes beütéssel, míg a mi játékunk sokkalta részletesebb és realisztikusabb (kitáruló pokol kapuja például … Iron). Az Uncharted annyira különbözik a TR-től, hogy számunkra még az összehasonlítás is nehézségekbe ütközik. Az egyetlen, TR-rel közös vonása talán a dzsungel és templom környezetek alkalmazása, mely önmagában csak felszínes hasonlóság a TR-rel. Az Uncharted gyakorlatilag egy dzsungelben játszódó Gears of War, melytől a Tomb Raider igen messze van. Hallottam, hogy emberek összevetik az Assassins Creed-et is a TR-rel, és bár személy szerint nem volt még alkalmam játszani vele, de úgy tudom, a környezet nem annyira interaktív, amennyire beharangozták. A legtöbb modern játék egyre csak növekszik és már korántsem annyira lineáris, mint elődei. A játékos maga döntheti el, merre veszi az irányt, így befolyásolva a játékélményt. Ennek ellenére a TR játékok továbbra is meglehetősen lineárisak. Gondolkodtatok már azon, hogy ezen változtassatok, vagy terveitek szerint ez így marad? - Ezen sokat gondolkodtunk, és valószínűleg az elkövetkezendő TR játékok során ki is használjuk ezt a lehetőséget. Azonban léteznek a TR játékokban olyan elemi összetevők, melyek e feltételek mellett egyszerűen nem lennének érzékelhetőek, nem működnének. Egy remekbe szabott TR epizód létrehozása sokkalta inkább célunk, mint egy olyan alkotás, ami a játék alatt tapasztaltak során nem nő fel az emberek elvárásához. A TRU esetében azonban a linearitás és szabad kószálás közti finom egyensúlyt sikerült belőjük, melynek során a játékos hatalmas terepen kap a kezébe lehetőséget, míg egyúttal kényszerítve vannak minden egyes sarok feltérképezésére. A Tomb Raider franchise még mindig igen népszerű. A Legend kb. 2 millió példányban fogyott csak az első hónapban. Azonban a megjelenéskor az emberek kérdésbe vonták Lara létjogosultságát és azt, hogy rejlik-e még benne lehetőség. Erről mi a véleményetek? - Lara Croft egy elképesztően erős karakter, melyet a gaming világ jelenleg nélkülöz, nem is említve a női karaktereket. Lara sok olyan jellemvonással bír, mellyel mások nem, egyúttal egyedi és számos lehetőséget rejt, noha az évek során rengeteget változott. (Nem feledve, hogy idén tölti negyvenedik életévét – részemről rajongom az érett nőkért. :) – Iron) El kívánunk büszkélkedni a TR franchise újjászületésével és ígérhetem, hogy a TR Underworld-öt látván a többi játékfejlesztőt a sárga irigység mardossa majd
 

A mappában található képek előnézete TRU képek

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.