Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Tomb Raider Underworld: Amit eddig tudni lehet

2008.04.18
Szereplők Lara: Lara kalandor, világutazó és archeológus, ereklyékre vadászik és sírokat tár fel, megszállottan kutatja az ősi civilizációk titkait. Kitűnő atléta, folyékonyan beszél tucatnyi nyelven és semmi sem állíthatja meg abban, hogy elérje, amit akar. Kikiáltották csoda-régésznek is, épp úgy, mint dicsvágyó ereklyevadásznak. Ezernyi pletyka övezi Croft hőstetteit, sokan hitetlenkednek, vagy egyenesen megmagyarázhatatlannak tartják. Lady Croft örökösen a legvadabb spekulációk és heves viták kereszttüzében áll. Idealizált és sokak által rágalmazott, de minden bizonnyal korunk egyik legelbűvölőbb és legenigmatikusabb figurája. Zip: Zip a számítogép szakértő Lara csapatában, a technikai és logisztikai támogatásért felelős, bárhová is vezessen az út a világban - otthon ülve, vagy egy kisbuszból navigálva kíséri Larát headseten keresztül. Kitűnő hacker, hightech szakértő. A csúcson volt, de néhány év a börtönben megnyugvásra késztette. Lara-val dolgozik és személyes hűsége vitathatatlan. Élvezi, hogy szinte mindent megtehet anélkül, hogy letartóztatnák érte. Alister: Alister Lara kutató asszisztense, szintén egy magas fokú történelem-tudással átitatott elme. Olyas valaki, aki ötleteket vet fel, és vitába száll, valamint információkat szolgáltat headseten keresztül, mikor Lara épp küldetésben van. A csapat része, mert szeretné bebizonyítani elméletei helyességét, olyan titkokat felfedezni, melyeket addig senki más, és mert ez az egyetlen hely, ahol különc tudása igazán hasznosnak bizonyul. Alister feszült figura és túlságosan is komolyan veszi magát. Helyszínek Dél-Mexikó, Thaiföld, Jégsapkák alatti romok Lara ősi sírokat tár fel és megkísérel bebocsátást nyerni a Mayák alvilágába. Történet Larának ezúttal nem kell összepakolnia a hátizsákját, kalandot keresve - az ajtaján kopogtat - felgyújtják otthonát. Nem lesznek visszatekintések a múltba, mint a Legend esetében, a jelenetek számát is lecsökkentették, ezzel sem akarják feltartani a játék folyamatosságát. Ezt még jobban elősegítendő, kiszedték azokat a mozdulatokat, melyek feleslegesnek bizonyultak: például ha Lara nem rendesen kap el egy peremet, nem kell eszeveszetten nyomkodni a gombot, amivel korrigálhatjuk a mozgását. Grafikus motor és környezet Lara Croft Model - Lara teste reagál az időjárásra és a környezetre - ha meleg van, izzad, ha esik, víz csorog le a testén. Ha sár van, a kosz rátapad, melyet az eső, vagy egy vízesés lemoshat. A ruhái szintén reagálnak majd a változó környezeti hatásokra. Lara ezúttal akadályokat is elhárít az útjából -, például ágakat söpör félre futás közben. - A Crystal Dynamics elsőízben mutatja be a mozgókép-rögzítés technikáját az új Tomb Raiderben. A mozgókép technológia egy valódi emberről mintázott mozdulatsor digitalizálása. Ezáltal válik Lara mozgása jóval életszerűbbé, folyékonyabbá és összehangoltabbá. Jelen esetben az olimpikon tornász, Heidi Moneymaker bocsátotta rendelkezésre tehetségét. Néhány videó róla kedvcsinálónak: Rúdon: Szőnyegen: Gerendán: - Lara arca minden eddiginél részletesebben és élethűbben van kidolgozva, arcmimikája és ajkainak mozgása egyaránt. Az eddig napvilágot látott képek e felől kétséget sem hagynak. A környezet - A TRU egy dinamikus és realisztikus időjárás-motort használ, mely napsütés, zápor, felhős ég, villámlás és egyéb természeti hatásokat kezel. Minden szint saját időjárással büszkélkedhet. - A bővített fizikai motor annyit jelent, hogy az egész benső világ reagál Lara jelenlétére, és "emlékezete" van. Lara lábnyomokat hagy a sárban, a szemét és a testek többé nem tűnnek el, így értékes tájékozódási pontokat hagyhatunk magunk után ebben az összetett és részletesen megalkotott világban. - Az innovatív villám-rendszer a természetes és egyszerű fényhatások mellett jelenik meg, ezzel még inkább emelve a hangulatot. A rendszer új villám - technikáját Szferikus Harmónia névvel illetik, és elősegíti Lara kapcsolatát a környezetével; ha például átsétál a zöld lombok között, a bőrén megjelenik egy zöld tónusú halvány tükröződés. - Sokkal inkább nyitva hagyták a játékot, mint eddig valaha, így megadták az esélyt a játékosnak, hogy kedve szerint oldja meg a feladványokat. - A Crystal Dynamics elutazott a Dél-Mexikóba, hogy lencsevégre kapjon valódi Maya sírokat, és ez által is reálisabb képet tudjanak alkotni a játékban. - Minden videó a játék motorját használja. Mozgások, Akrobatika és Harc Harc Lara képes közelharcot vívni, ököllel, karddal, karóval vagy akár ággal. Egyes források egy vadászkést is látni vélnek a repertoárban. Ezek a mozdulatok elsősorban arra szolgálnak, hogy eltaszítsuk az ellenfelet, és biztonsággal beleeresszünk néhány golyót. A csáklya ezúttal is segítségünkre lesz, hogy mágneses, vagy kampós, még nem tudni. Mozgások - Lara ezúttal képes kivitelezni sokkal szabadabb sziklamászási technikákat, nagyon hasonlóakat az Assassin’s Creedben látottakhoz. Szinte bármire fel tud mászni. Viszonyítási alapnak egy videó: - Visszatér a sprint funkció, így gyorsabban száguldhatunk egyik helyszínről a másikra. - A kézenállás szintén visszatér. - Lara képes oszlopokon, gerendákon egyensúlyozni és pörögni rajtuk egyaránt. - Képes leereszkedni vízszintes felületeken, elrugaszkodni a faltól vagy akár harcolni kapaszkodás közben. (Rúgni, vagy lőni.) - Mozgó tárgyakat is képes megragadni. - A pályák hosszúsága a játékos stílusától függ. Fegyverek, felszerelések és járművek Fegyverek - Két pisztoly - Gránátok - A környezetből kiragadott eszközök. (Lándzsák, dárdák, faágak) Felszerelés - Larának számos ruha áll rendelkezésre, készlete gyarapszik a játék kivitelezésének arányában, akárcsak az extra funkciók. Ruháit ezúttal már az első végigjátszásnál variálhatjuk. - A környezetben található tárgyakat többféleképpen használhatjuk, akárcsak a fegyvereinket, hogy elősegítsük vele haladásunkat. Lara felkaphatja a földről az ágakat és karókat, hogy gödrök felett lendülhessen át. - A csáklya visszatér és meghatározó szerepe lesz a feladatmegoldásban, ahogyan korábban is. Az, hogy pontosan hol kell használni, ezúttal jobban el lesz rejtve szem elől, beleolvad a környezetbe. - A fényforrásunk is visszatér, így bevilágíthatjuk a sötét zugokat. Járművek - Motorunk is visszakapjuk, melynek szintén nagy szerepe lesz a feladványok megoldásában.
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

tomb raider

(pingi, 2008.11.30 14:03)

szerintem nagyon jó játék a tomb raider nekem ez a kedvenc játékom!:-)