Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Pár hiányosság

2008.01.23
Megannyi dicsérõ szó után az apróbb hiányosságokra is fel kell hívnom a figyelmet. Nem tudom, hány Tomb Raider rész történetét tudnátok így hirtelen feleleveníteni, mindenesetre a sztorinak a Legendben is elég felszínes, összekötõ szerepe van csak a pályák között (egyébként a legendás Excalibur kard, Arthur király és hõsnõnk múltja körül bonyolódik a történet). Ha a történet kidolgozottságát a szívem mélyén nem is hiányoltam annyira, azért Lara mozgáskultúrája lehetne kicsit bõvebb is, az ugrabugrálást tekintve például Perzsia hercege simán ráver kalandornõnkre (egyedül a csáklyáját irigyelhetné el). Nagyobb bánatom, hogy ugyan a játék némi konfigurálás után remekül jól irányítható billentyûzetrõl, Lara baba pár esetben nem teljesen azt tette, amire utasítottam. A fegyvereltétel néhány esetben egyszerûen nem akart mûködni, egy-két létfontosságú szituációban pedig a csáklya nem akadt be a kellõ helyre. Jót tett volna egy ideiglenes sprint lehetõség is, vagy a már említett közelharci gomb. Ezek hiánya ugyan megszokható, de azt fel nem tudom fogni, miért nem lehet az átvezetõ mozikat egyszerû gombnyomással átugrani, miért kell ehhez kilépni a menüben - ez fõleg a Time Trial módban lehet idegesítõ huszadik alkalommal. A legnagyobb szálka viszont egyértelmûen az, hogy a pályákon erõsen be vagyunk határolva. A falak, párkányok gyakran csak egyszerû grafikus- és nem játékelemek: hiába van ott egy párkány vagy fal, ha nincs arrafelé semmi, egyszerûen nem tudunk benne megkapaszkodni, nem tudunk ráugrani, mintha ott se lenne. Ugyanígy egyes helyeken, ahol láthatóan elférnénk, tovább tudnánk menni, láthatatlan falakba ütközünk. Mindez fõleg a kegytárgyak utáni hajszában fog erõteljesen kidomborodni, és ez egy ilyen jellegû, felfedezésre építõ játékban elég látványos és bugyuta hiba.